Welkom bij Lappe Lady

Lappe Lady wenst u hartelijk welkom op haar blog die opgezet werd in functie van een trip naar Istanbul waar ik samen met 3 vriendinnen, L3 genoemd, de quilterswereld daar onveilig zal maken van 3 tot 11 mei 2012 en op deze manier jullie beetje laat meereizen, al dan niet (verderlicht) gezeten op de schouder van één van de reizigers.
De toekomst zal uitwijzen hoe deze blog daarna zal evolueren.

Nu zo'n 2 jaar later is een nieuwe trip in zicht en jullie mogen opnieuw virtueel meereizen... als de tijd en de internetverbinding meezit

donderdag 8 mei 2014

Kruiden Kijken Kleurtjes

Ik hoop later nog iets te kunnen schrijven over dinsdag... laat het me nu hebben over woensdag.

Onze trip dient ook om boodschappen te doen. Zo was vandaag de Spice Bazaar aan de beurt om (instant) thee en kruiden aan te kopen.

Bij 't binnenkomen konden we er niet naast kijken dat Fenerbahce kampioen speelt. Trouwens ook in de Covered (of Grand) bazaar kan men er niet naast kijken.
Meteen onze favoriete shop gevonden en we werden er meteen herkend. Men heeft er 't raden naar of het al dan niet waar is, maar in elk geval werden we heel hartelijk ontvangen.
Boodschappen lijstje overlopen. Zijn wij blij dat we deze keer 30 Kg bagage mogen meenemen.
Het plan was om vandaar binnendoor naar de Covered Bazaar te wandelen maar met zoveel aangekochte kilootjes zou dat heel moeilijk worden. De eigenaar had al lopen zwansen dat hij het in ons hotel wou laten bezorgen.
We vroegen hem dan in hoeverre dit aanbod geldig was. Eind van dit verhaal : Lappe Lady ging samen met een jongeman naar hotel, per tram en tunnel, terwijl hij sjouwde met onze aankopen droeg hij ook nog zorg voor mij om overal snel door te komen. Hij wou niet eens betaling aanvaarden, maar aan de aangeboden Belgische chocolade kon hij niet weerstaan. 't Is hem van harte gegund, 't was het waard.
Daarna L1 en L2 teruggevonden aan zijkant bazaar waar ze ondertussen hun hartje ophaalden om naar bloemen, planten en zaden te kijken. L1 heeft plannen met de moestuin.
Dan op weg naar de Covered Bazaar. Weg lijd langsheen het district van allerlei textiel producten.  Zowat geen katoenen stoffen, maar toch wel quilters-voer.

Al die kleurtjes, zo leuk om naar te kijken. Maar kiezen was uiterst moeilijk. 


Hier en daar een kleermaker die zijn "mogelijke" waren showt op kinder paspoppen. Toch beter niet te fel naar de snoetjes kijken, men zou er weleens een nachtmerrie aan overhouden.




De covered bazaar lonkte. Ophalen van de gerepareede juwelen. Die mensen deden een puike job. Daarna ons "Ledermanneke" bezoekje gebracht. Ik beloofde hem mijn vest te tonen. Hij had zaterdag zo goed naar mijn uitleg geluisterd dat hij zich ook een omkeerbare vest maakte, aan één zijde in leder.
Dit moest samen vereeuwigd worden.




Daarna mocht ik zijn laatste creatie bewonderen. Niets voor ons, maar wel prachtig gemaakt. Hij vertelde nog meer over bepaalde toekomst plannen. Onze vriend is goed bezig. Afscheid nemen van hem was niet bepaald eenvoudig.




Dan naar een Pub/Restaurant in de buurt waar L1 een pakketje van een vriendin moest gaan afgeven aan een Turkse jongeman. die heel fel verbaast was dat iemand naar hem vroeg en hij meteen iets in de handen gestopt kreeg.





We konden dan net zo goed daar eten.
Zaten op het verwarmde terras met zicht op een afsluiting waar achter bouwwerken plaats vinden.

Zo'n metalen afscheiding is maar niets moet men daar gedacht hebben. Dan hangen we er maar wat textiel op.en dat hangt daar in weer en wind. Zonde : ja maar 't geeft wel een leuke sfeer aan die straat.

Daarna naar huis.We kochten gisteren op de markt een tas die men kan vergroten en vooral op wieletjes loopt.  L1 liep de drukke winkelstraat in die naar ons hotel brengt; Die wieletje op die straatstenen maakten een hels kabaal in en de mensen kregen al hoofdpijn van haar te zien lopen.




Dag afgesloten met een zelf gekocht wijntje in hotel van L3. We worden daar telkens zo goed ontvangen. Kregen onze wijn geserveerd in mooie glazen, dit terwijl men daar geen alcohol mag verkopen.
Terwijl ik de foto's van de dag op laptop plaatste heeft L1 wat geexperimenteert met haar camera.




Wedstrijd factor is zeker niet vergeten. Tot de uitslag wordt bekend gemaakt kan je ook hier naar kijken.

Tot de volgende waar ik hopelijk kan vertellen over de demo die ik er morgen geef.


Lappelady's bedje roept.

7 opmerkingen:

  1. Leuk verslag. Met mijn ogen toe zit ik nog altijd in Istanbul, maar ik denk dat ik de chauffage wat hoger ga zetten want het is hier in destelbergen zeer fris deze morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil nog een tweede gok wagen voor de prijsvraag: een sluiting waarmee je het deksel van een bokaal kan vastzetten.
    Maar ik denk dat het schaartje wel juist zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lucrèse, ik heb heel veel berichtjes gekregen, Saddam was heel blij met zijn cadeautje! Nog eens bedankt hé! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tweede gok : hoe noem je zo'n ding : om nagels te knippen, vijltje, schaartje. ?
    Bibi, die garens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!zijde?
    Vanop Ipad lukt het niet om te reageren op blog , dan maar ergens anders doen hé!
    Kustgroetjes,
    L2

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige foto's! Heimwee naar die oosterse kleuren en geuren! En dat eten: smikkel, smikkel!
    Die garens lijken volledig op die die ik in Aalst gekocht heb! Al die kleurtjes, om zot van te worden!
    Geniet nog met volle teugen! Lieve groet aan allen! Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  6. jullie beleven daar leuke dagen , geniet er maar nog van , en ook van de zon !
    ik denk ook dat het een opvouwbaar klein schaartje is ...
    grtjs , amuseer jullie daar nog , en ... welkom thuis morgen .
    Annie & Freddy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie planten gezien aan de bazaar of speciale zaden gekocht?
    Leen (dochter van Liliane)

    BeantwoordenVerwijderen